barber using scissors and comb - kapper stockfoto's en -beelden

Een kapper wordt ook geadviseerd door een saloneigenaar over welke kapsels hij bij een klant moet gebruiken. Een styliste in een salon die gespecialiseerd is in lang haar, zal een klant bijvoorbeeld advies geven over het knippen ervan. Dit komt omdat sommige kapsels de aandacht op het gezicht vestigen, en aangezien het gezicht het eerste is dat mensen opmerken, is het belangrijk om het haar er aantrekkelijk uit te laten zien.

Het is ook de taak van een kapper om ervoor te zorgen dat de persoon die het haar laat knippen er blij mee is. De meeste mensen die naar een kapsalon gaan voor een knipbeurt, zullen daar blij weggaan omdat ze de stylist en de salon vertrouwden. Het is de taak van de stylist, samen met de eigenaar van de salon, om ervoor te zorgen dat iedereen die de kapsalon verlaat tevreden is met alles wat er is gedaan.

Het is belangrijk voor een stylist om kennis te hebben van elk kapsel dat er is. Stylisten zouden tijd moeten besteden aan het knippen van elke persoon. Als een stylist niets weet van de kennis van een andere stylist, kunnen ze een conflict hebben of aarzelen om door te gaan met bepaalde kapsels voor die persoon.

Conflicten in een salon komen veel voor, omdat veel mensen verschillende voorkeuren hebben. Zo kan de ene persoon altijd zijn haar in een bepaalde stijl willen hebben, terwijl de ander een ander kapsel wil hebben. Het is de taak van de stylist om ervoor te zorgen dat iedereen tevreden is met de stijl die ze hebben en de stylist moet een sterk gevoel voor stijl hebben. Hoewel sommige klanten blij kunnen zijn met wat de stylist doet, houden anderen misschien niet van bepaalde stijlen.

Het is een goed idee om een ​​nieuwe stylist te krijgen na het knippen of kleuren. Je wilt de stylist niet voor een andere baan laten gaan. Als je eenmaal bent aangenomen, houd dan de nieuwe stylist in de gaten en kijk of ze begrijpen wat het juiste kapsel voor die persoon is. Als er enige twijfel is, leg dan aan de stylist uit wat je wilt en vraag om hun advies.

Als je niet zeker bent van het krijgen van een compleet nieuwe stylist, zoek dan naar een andere stylist in de stad. Veel stylisten zijn lokaal gevestigd en geven graag hun aanbevelingen over andere stylisten in hun omgeving.

Zodra de perfecte stylist is gevonden, is het een goed idee om een ​​consult in te plannen. Zo kan de stylist zien wat de klant wil. Zelfs als de klant zegt dat ze een complete verandering willen, kan het een goed idee zijn om de nieuwe stylist gewoon te laten proberen het perfect te maken. Dit zorgt ervoor dat de stylist en de klant een goed begrip hebben van wat de klant wil en verwacht.

Bewaar de consulten minimaal een week voor het bal, zodat eventuele aanpassingen die de stylist moet maken, overwonnen kunnen worden. Als er iets mis is, kan het zijn dat de stylist en de klant de afspraak moeten verzetten.

Een stylist moet klantgericht zijn als het gaat om het beantwoorden van eventuele vragen van de klant. De stylist moet eerst beslissen of de antwoorden die ze geven zinvol zijn en of er iets is dat ze missen.

Zorg er ten slotte voor dat de stylist echt om zijn klanten geeft. Ze moeten om de klant geven voordat ze om de stylist geven. Jullie zullen allebei blij zijn met je prom-kapsel.

Als je de perfecte stylist hebt gevonden, plan dan zeker een dag samen om te bespreken wat je wilt. Geniet van de prom night!